zaterdag, november 13, 2010

Saludo de...Ponte de Lima!

Ponte de Lima, a Ponte

Het lijkt misschien of ik achter een pc woon, maar het komt gewoon omdat ik in een hypermoderne-pelgrim-albergue zit, met cozinha, en geneugten zoals gratissss interrrrrnet! (allah akhbarrr!).

Ook nu is het weer wat baggâh, maar de etapa van vandaag was supermooi, door de bergen, calzada romana (= romeinse weg), rustig, en aardige gasten. Het is leuk om wat Portugees uit te proberen, het is af en toe wat moeizaam, echt jammer dat ik zo weinig van de taal kan, maar ik versta ze redelijk.


caminho, antes ponte de Lima




Albergue, Rubiaes


Die albergues zijn praktisch leeg, enorm, en van alle faciliteiten voorzien. In die van Rubiaes bijvoorbeeld zaten we met z`n drieen (mij incluis), heel apart. We werden ook door de hospitalero naar de restaurante gebracht alwaar we een eenvoudige doch voedzame maaltijd met veel goedkope wijn nuttigden voor deix euri, vind ik niet veel, ook al omdat die met veel liefde was bereid (de maaltijd).

caminho, antes ponte de Lima

Je ziet mij steeds terug in die extreem sexy poncho, omdat het eigenlijk de hele dag miezerde/ regende, al is het niet echt koud. Ik kan nog zonder ~probleem op sandalen en in een korte broek rondlopen, en dat in november! En ik heb uit betrouwbare bron (de krant, en lokale waarzeggers) vernomen dat het zuidelijk nog meer chill is qua weer!


caminho, antes ponte de Lima

caminho, antes ponte de Lima


caminho, antes ponte de Lima (maar nu in kleur haha)


... ik voor een catarate, caminho

Je ziet hierboven een nogal eigenaardig bouwsel (links van mij), dat waarschijnlijk door pelgrims gemaakt is die zich verveelden, OF door werkelozen. De betekenis ontgaat me, al is het wel geinig en doet het wat kinderlijk aan.


... een õosters-aandoend kerkje (zie dak), camino


... caminho


... Arcozelo, Igrexia, porta

In Arcozelo zag ik dezelfde figuren terug als in Frómista, waarschijnlijk door dezelfde (moorse) steenhouwers gemaakt. Echt cool, en sommigen zijn echt nog in goede staat~, al vond ik die in Frómista beter.


... Arcozelo, Igrexia, siglo XII


 ... Arcozelo, Igrexia, siglo XII


... Arcozelo, Igrexia, siglo XII


... Arcozelo, Igrexia, herstelwerkzaamheden, allen vrouwelijke arbeiders!

... porta, antes ponte de Lima


... calzada romana, antes ponte de Lima

... jardin, antes ponte de Lima

... vette albergue, Ponte de Lima


... Igrexia, Ponte de Lima

... de knãst, Ponte de Lima

... vette architectuur. Ponte de Lima


... camino, antes ponte de Lima

... ik in albergue, Ponte de Lima

Het lukt niet echt om hier nieuwe vrienden te maken, omdat de caminho nogal verlaten is. Ik weet niet of dat aan de tijd van het jaar ligt, of omdat deze route gewoon wat minder bekend is. Voor mij is het geen bezwaar, ik loop met mijn pelgrimbroeder Jonas en ik kan goed alleen zijn. Maar de weinigen die ik tegenkom kunnen er wat minder tegen geloof ik. Als je de taal niet spreekt kan ik me voorstellen dat je je hier geïsoleerd voelt wat heel jammer is want die mensen hier zijn echt heel aardig!.

Vandaag eten ingeslagen,en gekookt want er was een cozinha [keuken]. Lekkerrrrrr, pasta met veel wijn, ´el vino es el sange del peregrino!!´ EN.... er was een gitaar in de albergue!!!! Herrrlitttssjjjjjjj!!!!!!

Morgen Barcelos...

1 opmerking:

  1. Hallo Jan,
    die Herberge sieht ja echt gediegen aus mit den Leder-Sofas. Aber noch besser gefallen mir die Fotos von Dir mit dem 'extreem sexy poncho' ;-))).
    LG Karoline

    BeantwoordenVerwijderen