maandag, januari 10, 2011

Saludo desde......het gehucht ´El Cuervo´ :)


Iglesia, El Cuervo


Ik probeer nu volgens een uitgezet (Jacobs) pad vanaf Cádiz naar Sevilla te volgen (in omgekeerde richting), maar eenvoudig is het niet!. Het zijn de gele pijlen maar die ontbreken vaak, of zijn onvindbaar. Ik ben dan gedwongen de ´nacional´ te volgen, wat nogal vervelend is, maar het zijn eigenlijk reletief rustige wegen door wijds landschap. Ik kan vaak mijn etappestop al zien (zo`n 25- 30 kms!), wel mooi eigenlijk.

Heel af en toe vind ik een gele pijl, en roep dan heel hard ´Allahh akhbarrr´ (alvast oefenen voor Marokko), maar de euforie is van korte duur, want ik raak em even snel weer kwijt als dat ik em gevonden heb.

 Leve de leraar! (Utrera)

 Iglesia parroquial de Santiago, Utrera

  Iglesia parroquial de Santiago, Utrera

 Ik voor de stadspoort (Utrera)

 stadspoort, Utrera

 Fuente de los 8 caños (XVIIe eeuws Mudéjar octagonaal ontwerp!), Utrera

Die andalusische stadjes zijn echt super, hebben haast allemaal een oude stadskern, met allemaal van die balkons, en met die matten voor de ramen hangen, tegen de hitte in de zomer. Nu  zit ik wel in het stadium dat ik al die stadjes nogal op elkaar vind lijken maar het blijft wel geinig.

Bij dit fontein (hierboven) heb ik gekampeerd. Helaas zijn er geen pelgrimsherbergen meer, geen ´Bombeiros Voluntários´ (het is écht onmogelijk die gasten in een stad te lokaliseren!. Ik vraag me serieus af of ze hier wel brandweer hebben. Misschien moet ik maar een fikkie steken om mijn theorie te testen!), en iedere keer in een ´hostal´ wordt op de lange termijn veel te duur. Ik heb dus een tent, wat mijn rugzak weer zwaarder maakt (snik). Maar het is eigenlijk wel heerlijk om buiten te slapen. Ook de temperatuur is chill, overdags zo´n 18 graden, en s´nachts koelt het een beetje af naar zo´n 13 graden.

 verlaten gekraakte hacienda, campo

 gele pijl! (`Canal de bajo Guadalquivir´, antes Las cabezas de san Juan)

 cactussss (El Cuervo, campo)

 Atardecer, El Cuervo

 Nu zit ik in een oord met de illustere naam ´El Cuervo´. Ik heb zojuist beetje rond het dorp gewandeld, ik loop eigenlijk constant, óók als ik wat vroeg ergens aankom. Ik verken dan beetje de etappe voor morgen, en.. ik weer de gele pijlen ontdekt :)

Die Andaluciërs zijn heel vriendelijk, en heel belangstellend. Hun accent is ook wel lachûh, ik vind het af en toe wel een beetje homo-sexueel klinken, en dat bedoel ik niet negatief.

Morgen ga ik proberen Cádiz te bereiken, een grote etappe over Jerez de la Frontera, unos 40kms!. Ik ben daar graag, misschien dat ik een extra dag daar blijf. De stad vind ik erg op Willemstad (Curaçao) lijken, die steegjes met uitzicht op zee, de koopmans/herenhuizen, en ook de ´Gaditanos´ (de inwoners van Cádiz) hebben wel wat weg van zuid-amerikanen.

Vanaf Cádiz heb ik een vette route naar Gibraltar ontdekt: de ´El corredor verde dos Bahias´!. Zie hieronder
beschrijvende info ´El corredor verde dos Bahias´: El puerto de St. Maria- Gibraltar

http://www.guiadecadiz.com/ruta_corredorverde.asp

Overzichtskaartjes ´El corredor verde dos Bahias´: El puerto de St. Maria- Gibraltar
http://www.nodo50.org/ecologistas.cadiz/EACadiz/sitioEACadiz/dosbahiasmap1.html

Cool oder???!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten