zondag, september 12, 2010

Saludo de.......Conques!

Conques


Ik zit nu in een waar touristenparadijsje!. In een enorme abdij; van wel 96 slaapplaatsen. Ik ben nu een beroemd man want ik loop al die gasten eruit en het feit dat ik in Pays Bas ben begonnen dwingt respect af haha.

Een geharde pelgrim

Het is echt supermooi hier. Eergisteren was ik in de 'Aubrac', een vulkanisch landschap en een uitloper van het 'Massif  Central'. Op -en-neer sjouwen is geen probleem meer, terwijl anderen moeten rusten blijf ik gaan. Op de Aubrac was het behoorlijk wreed, een harde snijdende wind door merg en been, maar nu is het ok, een strakblauwe hemel en tegen de 30°, wat wil een mens nog meer?

Aubrac (I)

Aubrac (II), chez Nasbinals

Aubrac (III)

Ik heb vandaag slechts 18 km gelopen; ik schaam me diep haha. Ik blijf het een apart volk vinden die fransen, heb ik zoals gister de hele dag gelopen (40 km), kom ik in een dorpie; kan ik in het enige restaurant dat dat gat rijk is niet eten: 'il faut reserver. ns sommes complet, full!'. Ik kan me daar maar moeilijk bij neerleggen, en ik ben dit nog nergens tegengekomen dan in dit ## land. Dit zou in Spanje ondenkbaar zijn, daar zullen ze altijd op zoek gaan naar een oplossing.

Aubrac (IV)

Ik zit nu in Conques, een belangrijk 'place Jaquaire' (= halte op weg naar Santiago de Compostela), hele groepen Quebequois, ook een Nederlander die in Zoeterwoude is begonnen, lachuh. Ik zit nu in een enorme abdij, heel vriendelijk ontvangen, ik heb ze verteld van m'n reis, ze zijn heel geinteresseerd; en ik mag mee-eten. T'is wel een enorm ding; 96 slaapplaatsen, ze vroegen of ik gereserveerd had (doe ik nooit haha), maar was geen probleem.

Espalion (avant Conques)

Als je s'ochtends begint met lopen is alles vaak in de nevel gehuld, en vaak koud. Langzaam breekt de zon door, en loopt de temperatuur op tegen de 30° en een strakblauwe hemel. Ik denk dan met weemoed aan het hoge noorden, die prachtige grijze hemel, die heerlijke regen die tegen je aangutst als je op je fietsje zit, die goddelijke snijdende wind die je gelaat streelt, aahhhhhh Holanda!!

Prachtige boom

Ik heb af en toe wel het gevoel dat ik in Disneyland rondloop; want het barst hier van de kastelen; burchten en middeleeuwse sjit. Zo belande ik gister in een middeleeuws kostuumfestijn (zie fotootje hieronder); wel lachuh.

Estaing

Una vacita de mala leche?

Het is zondag, maandag is volgens mij ook alles dicht, ik vind het af en toe wel een moeizaam land hoor. Ik werk mn blog maar een beetje bij, in de 'office du tourisme' hebben ze een compu met interrrrrnet, voor iemand zoals ik die gewend is 24 uur online te zijn is dit land een behoorlijke mentale beproeving, 'ce sont vraiment des sauvages ici haha!.'

Chez Espeyrac


Wat ik nu doe is dus eigenlijk een beetje de tijd doden, maar is niet zo erg. Ik ben ook weer een beetje de Uberremi maar is ook niet zo erg.



Het is hier zò commercieel dat ze zelfs pelgrimsverkeersborden maken!

Ok, ik beetje door m'n copij heen, ik ga denk ik maar als een èchte tourist dit briljante geniale dorp verkennen!. Arriverderci regazze!.

2 opmerkingen:

  1. JW..heb even je website geupdate..wat een stories! Je vermaakt je prima zo te zien! Geniet van je avonturen..ik ga waarschijnlijk nog naar Colombia toe na mijn internship hier bij de VN in NYC !!
    Het is vet hier!
    Groet Jan Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha JW

    Colombia is vet! Ga je daar rondreizen? ik kan je het Noorden, Carthagena de las Indias, St. Martha zeker aanraden!
    groetjes,
    JW

    BeantwoordenVerwijderen