vrijdag, oktober 08, 2010

España!



Grens Navarra/ Pays Basque






Pyrineeen (1)

 


Ik, Dominique en Jonas aus der Schweiz

Ik zit nu in Logroño, in la Rioja. Het weer is nog steeds super, ik loop de hele dag in m'n blote bast. Vanaf Roncesvalles was lachuh, ik zat midden in een marathon, en ben ook in de `diario de navarra` gekomen!

Tussen Roncesvalles en Zubiri. Die held achter mij is Jonas aus der Schweiz en zat die Basken de hele tijd aan te moedigen. Ik kijk naar beneden want het was nogal een tricky stenige afdaling

Ik loop nu kleine etappes, om zoveel mogelijk van Spanje te genieten. Ik loop op met 2 Zwitsers en een Spaanse, die Anna heet (zoals mijn zusje), grappig he? Het grappige is dat ze qua gedrag ook heel veel op Anna lijkt.

Caminando con Anna de San Sebastian

Zoals je ziet loop ik zonder t-shirt, het is hier tegen de 25 graden, en dat in oktober! ¿Què bueno no?.
Gister was ik in het ' Fuente de Iraxe' , een wijnfontein, cool he? Ik heb een 2 literfles met wijn gevuld haha. Ik loop de hele dag tussen de druiven, de meesten zijn hier nog niet geplukt, ze zijn mierzoet, echt heerlijk!.

Gister hadden we een soort feestje, hebben we de lokale drank geprobeerd, Txaparan, ik was wel een beetje bezopen, maar het was supergezellig. En we hadden de gite voor ons alleen!. Het is nog steeds gigantisch druk, de alberques zijn gigantisch, vaak wel 130 slaapplekken, en die zitten vaak nog vol ook, imaginate!. Eergister zat ik in een albergue parroquial, de hospitaleros maakten de cena (= avondmaaltijd) voor de peregrinos, heel tof, je zit dan met z`n allen samen te eten. Het coole is dat je de volgende dag ook een ontbijt krijgt.

Pamplona was praktisch uitgestorven, heel typisch. De laatste keer dat ik er was, namelijk in 2004, tijdens de 'Feria de san Fermin', stierf het toen werkelijk van de mensen.

Ik hoef geen eten meer mee te nemen, echt een verademing. Je kan hier overal zo`n heerlijke bocadillo eten ( = een Frans stokbrood met daarop Tortilla Espanhola, of chorizo), en je hoeft nooit meer na te denken of er wel iets open is, zoals in Frankrijk, echt een wereld van verschil!.

Nu in Logroño zit ik weer in zo`n albergue parroquial, straks om 21.30 is er weer ´cena´
(= avondmaaltijd). Morgen ga ik naar Azofra, en kom ik door Najera, cool he die namen?.

 

Eunate (antes Puente la Reina)

alto del perdon [despues Pamplona]

Los-arcos                                                             

Los arcos                 

Los arcos, cimeterio met de cryptische tekst: ' ik die was zoals jij, jij zal zijn wat ik ben'


San Anton

Canal de Castilla

 

4 opmerkingen:

  1. Hola Jan!!!
    ¿Qué tal os va todo? Al final decidí volver a casa en el último momento,jode,es que andaba como el tiempo,que sí que nó...
    La verdad es que aprecio mucho la libertad del camino!Y me lo he pasado guay con vosotros!Ha sido unas risas!!

    Ahora pienso que si no me sale trabajo puede que vaya a hacer la última semana del camino hasta Finisterre,y quizás puedo coincidir con vosotros, estaría bien!

    Cuidaros mucho,que sé que sabéis hacerlo porque sois muuuy independientes!jaja!,un beso grande para los tres, y buen camino!!!

    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hola Ana

    que pena que has parado, pero de pronto ns vemos, sería chulo no?
    Yo sigue andando con Jonas, a Fromista (meseta)

    un abrazo muy fuerte,

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jan!

    Ihr drei seht echt cool aus!

    Wie lang sind Deine Haare mittlerweile ;-).

    In Gedanken bin ich immer noch auf dem Camino.

    Laßt es Euch gut gehen.
    Karoline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Jan Willem,
    Nèt je teksten gelezen en vooral je foto's bewondert. Wauw wat maak jij prachtige foto's! Die zonnebloemen b.v. die stralen gewoon, daar kan Van Gogh niet tegen op. En die luchten en landschappen ongelofelijk mooi. Ik kreeg je blog door van je vader. Hij vertelde dat de de deur in Delft hebt dicht gedaan en bent gaan lopen. Interessant om je wat te volgen; je teksten zijn lekker kort; de foto's zeggen de rest wel! Leuk om te lezen dat je ook van rechter Tie houdt; ik heb ze denk ik allemaal gelezen.
    Veel geluk onderweg Junior!
    Edith

    BeantwoordenVerwijderen